2 months

Idag har jag varit i staterna i två månader. Jag har inte sett min familj eller mina vänner på två månader, jag har inte ätit pappas potatismos eller mammas pannkakor på två månader och jag har inte lyssnat på svensk radio på två månader. Det är mycket som jag inte har gjort på två månader, men det är betydligt mer saker som jag har gjort och upplevt under dessa två månaderna. Jag har varit i Karlifornien, åkt spårvagn i San Francisco, jag har varit i New York, jag har sett Frihetsgudinnan, jag har flygit helt själv för första gången, jag har varit i Seattle, jag har varit på Starbucks, jag har varit (är) på Hawaii och jag har fått ett par riktigt bra vänner. Jag tror även att jag har växt lite som människa och förbättrat min engelska. Jag tror också att jag har kommit mycket närmare min familj och en del vänner under tiden jag har varit här. När man är långt hemifråm så uppskattar man de saker som man tar förgivit där hemma mycket mer. Tänk vad två månader kan göra skillnad i ens liv. Helt otroligt egentligen. Men oj vad jag är modig, jag är faktiskt ganska stolt över mig själv, att jag vågade ta steget och lämna allt bakom mig förutom en resväska.

Imorgon är det sista dagen på här på Hawaii, inget jag ser fram emot alls. Lätt att jag skulle kunna stanna ett par veckor till, men så är tyvärr inte fallet, på måndag är det back to work som gäller. Men jag kan iaf lova att jag ska komma tillbaka någon vacker dag, skaffar mig ett hus tillsammans med min snygga surfarpojkvän, lära mig surfa och dansa Hwaiidans och leva lyckliga i alla våra dagar (eller inte, eller kanske?) ;)


Kommentarer
Postat av: Amanda

hej är det du som surfar???:)

jag saknar di super duper mycket:)

//amanda<3333:)

2010-11-14 @ 09:19:22
Postat av: Carína

Ja, tänk Jessica att det är 2 månader sedan vi skildes på Landvetter. Jag tycker att det är super att höra att du känner att du utvecklats mycket på dessa månader, det var väl liksom det som var meningen.... Modig är du också - det vet du! Ha det nu så jättebra i vardagen i Seattle, har du sett sjukhuset?? Kram Carina

2010-11-14 @ 09:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0