Thanksgiving

Vilken dag det har varit och inte vilken dag som helst utan Thanksgiving. Jag älskar det. Thanksgiving är verkligen en mysig högtid, påminner lite om julen tycker jag. Familjen är samlad, äter god mat och drcker vin och har allmänt trevligt tillsammans.
Dagen började hos farmorn där det bjöds på kalkon, potatismos, gravy (någon sorts sås) grönsaker och till efterrät pumpkin pie. Väldans gott faktiskt, inten pajen dock, men den övriga maten. Efter all mat och några kilo fetare så drog vi vidare till farfarn, hälsade på honom och hans nya fru. Sista stoppet för dagen var hos min hostdads uncle. Och där var det fest kan jag tala om, skakade mycket händer och fick mycket pussar på kinderna. Var väldigt mycket folk där så nu har jag nog nästan träfat hela Davids släkt. Även där bjöds det på kalkon, poatatismos och grönsaker och någon konstig sorts paj, men den var inte god, men väluppfostrad som jag är äter jag upp och ler och låtsas som att det vore den godaset pajen i världen. Kvällen bjöd på mycket kul, träffade folk ifrån många delar av usa och även Kanada, fick höra många olika släkthistorier och fick se några dricka lite för mycket vin, men jag antar att det är Thanksgiving.

Väldigt bra dag måste jag säga, kul att fira en amerikansk högtid, något att skryta om när jag kommer hem. Mellan alla släktbesök han jag även med att prata med en efterlängtad vän, tror det var en månad sen vi pratade sist, så det var allt på tiden.

"Det är kul att du ler Jessica"

bilder kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Titte

Låter som om du har det bra i Kansas också Jessica och får uppleva mycket. Nu kanske det känns lättare att klara av den kommande helgen :)Tusen kramar!

2010-11-26 @ 07:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0