"Look it's snowing"

Söndag igen, veckorna går sjukt snabbt just nu, vet inte om det är bra eller dåligt. Helgen har iaf varit jättebra, jobbade fredag kväll, så efter att jag hade lagt barnen kom Denise och Lizette förbi, blev dipp och grönsaker och Dear John. Vid 11-tiden åkte Denise hem för hon var tvungen att jobba på lördag förmiddag, men Lizette stannad för sleepover. Vid midnatt gick vi ut i regnet för att bada hottub, satt säkert där i över två timmar och pratade och var rädda för tvättbjörnar.

Lördag, svnängde förbir Denise för att hämta upp henne, sedan bar det av mot IKEA för svensk lunch, köttbullar, mos och gräddsås och till efterrätt daimtårta. MUMS!!! Efter det hade Lizette Zumba, så då drog jag och Denise till dowtown för lite shopping. Att åka buss här är himla billigt, från Lizette till downtown kostar det 75 cent, vilket är ca 5 kr och från mig till downtown (tar ca 50 min med buss) kostar det 2.5 dollar. Inga stora summor det inte. Billigt är bra. På kvällen blev det sushi, svenskt godis, svenska tidningar och film. Mysigt värre! Sleepover hos Lizette på lördagkvällen, tre stycken i hennes queen size bed, var precis så vi fick plats.

Söndag, vaknade av att Lizettes värdbarn spelade piano vid 8-tiden, inte den bästa väckningen precis, men så är livet som au pair. vid 12 tiden var det va hemmåt och nu sitter jag här med datorn i knät och super bowl påslaget på TV:n, kanske snart är dags att öppna min Ben & Jerry? :P

Imorgon är det ny arbetsvecka som väntar, får se till at lägga mig i tid ikväll så jag orkar jobba imorgon.

Kommentarer
Postat av: Titte

Låter som om du har haft ännu en bra helg. Förstår att ni aupairer lever för helgerna. Hoppas att du får en bra arbetsvecka också.

Kramar!

2011-02-07 @ 06:05:08
Postat av: adam

Tur att det finns IKEA asså! :D

2011-02-07 @ 06:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0