Måndag, ny arbetsvecka

Kanske en av min sista måndagar här i staterna? neee sån tur har jag nog inte, blir några fler. Min familj håller för fullt på att leta efter ny au pair, men just nu är det inte så många som är rematch så ganska svårt att få tag på någon som redan befinner sig i usa. Men jag hoppas att dom hittar en snart så jag får åka hem.

Jag tänkta bara kort berätta lite varför jag väljer att avbryta mitt år som au pair och åka hem. Jo, för det första så känner jag mig väldigt klar med just au pair yrket, jag har nu testat på hur det är att ta hand om barn, i två olika familjer dessutom. Det är inte lätt i alla lägen kan jag säga, men samtidigt har det sina ljusa stunder också. Sedan så känner jag att det är så mycket mer jag vill göra, jag vill ut och resa mer, jag vill börja plugga och jag vill åka upp till sälen och jobba. Sen så känner jag en stor saknad till att bo i mitt eget hus, att komma till en familj som du inte känner och sen dela tak med dem är inte heller det lättast. Självklart saknar jag också min familj och alla mina vänner där hemma. Så efter 6 månader tar jag nu mitt pick och pack och kommer hem till Sverige igen.

För övrigt tittade solen fram en liten stund idag, detta utnyttjade vi till fullo så jag och barnen åkte till parken efter skolan. Mysigt!




Kommentarer
Postat av: Titte

Du är SÅÅÅ välkommen hem Jessica!

Kramar!!

2011-03-15 @ 07:53:51
Postat av: Annelie

Ser fram emot att höra ditt skratt här hemma igen!Tänk nu på allt det roliga du haft och stoppa undan resten.



Kram

2011-03-15 @ 16:21:27
Postat av: Ylva

Det ska bli kul att träffa dig när du kommer hem, och få höra om allt du varit med om,. Kram Ylva

2011-03-15 @ 19:13:20
Postat av: Carina

Hoppas att det ordnar sig snart så att du kan komma hem, det är ju alltid så när man bstämt sig, att då vill man iväg fort. Jag tycker att du har kämpat på väl Jessica. Du har fått vara med om mycket och lärt dig hur mycket som helst. Lycka till nu hemma och jag hoppas att du kommer förbi oss och berättar hur du haft det även om inte Sofia är hemma. Kramar i massor

2011-03-16 @ 08:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0