Vardagslyx

Jag tror jag har nämnt många negativa sidor med au pair yrket, men det finns faktiskt väldigt många positiva saker med.

-  lön varje vecka
-  ta del av ett annat land, kultur och språk
-  träffa massa nya härliga människor (jag har skaffat vänner för livet här borta)
-  resa och upptäcka
-  lära sig att stå på egna ben/bli självständig

Att få lön varje vecka är faktiskt väldigt lyxigt, att veta att varje fredag får jag en check på 195 dollar. Dessa pengar blir som fickpengar och om jag vill kan jag shoppa för hela slanten. Att ha möjlighetetn att shoppa för cirka 1400 kr i veckan är inte så dumt. Au pair livet är en vardagslyx, jag kan äta ute flera gånger i veckan, jag kan gå på bio ofta och jag kan köpa hur mycket Ben & Jerry som jag vill. Det är något som jag kommer sakna när jag kommer hem.

Att åka som au pair är något jag starkt kan rekomendera till alla, vilken upplevelse det är.

Imorgon är det faktiskt redan torsdag, barnen har skola på förmiddagen och på eftermiddagen ska vi ha playdate med Michael. På kvällen ska jag och Denise fara in till Bellevue för shopping, har en del saker som jag måste inhandla.  

 

Kommentarer
Postat av: Hallvardzainab

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2011-08-03 @ 08:59:56
URL: http://hallvardzainab.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0